Haber

Sakarya’nın raylı sistemi için ilk adım atıldı

SAKARYA (İGFA) – Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Şanlı, şehrin uzun yıllardır özlemini duyduğu raylı sistem projesinde büyük bir titizlik ve özveriyle çalıştı. Uzun yıllardır yatırım programına alınması beklenen eser, Yüce’nin bakanlığa sunduğu son projeyle kabul edildi. Ankara’dan müjdeli haber geldi ve proje, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ve Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun onayıyla yatırım programına alındı.

Başkan Ekrem Büyük, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı ve Yatırımlar Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün’ü makamında ağırladı ve hazırlanan ilk protokol iki taraf arasında imzalandı. Şehrin en işlek bölgeleri olan Gar Meydanı, Çark Caddesi ve Medeniyet Bulvarı’nı kapsayan Kampüs-Çarşı sınırı, şehrin kalbinde ulaşıma yepyeni bir alternatif olacak.

Üniversite güzergahında 9 farklı durakta yolcular raylı sisteme binip inebilecek olan proje, merkezdeki araç trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak. Önder Aziz, inşa edilecek ilk sınırın fizibilite çalışmasının başladığını duyurdu. Büyük ve ekibi, Atatürk Bulvarı-Sakarya Park (Erenler), Yeni Stadyum-Arifiye Terminali ve Yenikent-Adapazarı (metrobüs) hatlarını Sakarya ulaşımına kazandırmayı hedefliyor.

Sakarya taşımacılığının demiryolu sistemi projesi ile bir devrim yaşayacağını ve çağdaş seviyelere ulaşacağını belirterek, “2022 itibariyle tamamlanan Sakarya Ulaşım Master Planı güncellemesi sonucunda, demiryolu ve Metrobus sistem sınırlarını kısa, orta ve Metrobus sistem sınırlarını sınıflandırdık. Üretim yıllarına göre uzun vadeli, bakanlık da onayladı. Şehrimizin ulaşım altyapısında gerçek bir devrim.” “Aynı doğanın bir adımı olan raylı sistem sayesinde şehrimizin ulaşımını çağdaş seviyelere taşıyacağız. Bu başarı, yıllar süren çalışmalarımızın ve stratejik planlamamızın sonucudur. Fizibilitenin ardından ilk kazma yapılacak. İnşaat süreci için yapıldı” dedi.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım konusunda uzman ekipleri, şehir içi raylı sistem projesini ulaşım yoğunluğunun yüksek olduğu bölgelere öncelik vererek hazırladı. Bu sistem, özellikle mesai saatlerinde toplu ulaşımın yoğun olduğu ve şehir içi trafiğin yoğun olduğu bölgeleri rahatlatmayı amaçlıyor. Fizibilitenin ardından inşaat sürecine yönelik faaliyetler başlayacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu